7.20.2015

Põltsamaa-Pede-Emajõgi

Eelmisel suvel tabas mind matkapõud. Tõsi küll, selle asemel sai tehtud sporti ja sugugi mitte halvasti minu kohta, aga matkale ei jõudnud. Sel aastal tuli siis kompenseerida nii juba toimunud paadimatkaga, loodetavasti mõne tunni pärast algava rattamatkaga (siis, kui vihm üle jääb) ja võib-oll mahub enne külma aastaaja saabumist midagi veel. See tähendab, kui soe aastaaeg ka suvatseb sel aastal saabuda (ma pole kindel).

Jüri üritas mind kevadel ära rääkida, et ma temaga koos kanuusse istuks ja kalaretkele kaasa tuleks. Koos Eda ja Raivoga, loomulikult. Eelnevast taolistest matkadest oli mul küllaltki hea ettekujutus selliste ürituste iseloomust ja olin muidugi nõus. Kaasa tulema, mitte kanuusse istuma.

Minu ettekujutuse järgi võiks matkal ikka mingi füüsiline koormus ka taga olla, mis tähendab, et niisama jõe peal paadis istuda ja mitte midagi teha on minu jaoks vähekene igav. Kala püüdmine jätab külmaks. Olin nõus tulema kui mul lastakse rentida kajakk ja siis mitteviriseva liikmena matkal kaasas olla.

Niimoodi pakitakse kärule kaks kanuud ja kajakk. Kass on veel täiesti pakkimata.

Marsruudiks valiti Kamari-Kärevere veerada. Neli päeva. Kajakk sai renditud Tallinnast. Järgmine kord kui rendiks läheb, võtan tuttavast kohast ehk siit.  Järgmine aasta tahan sümpoosiumile ka, any takers? Aga viriseda ka ei saa, välja arvatud võib-olla asjaolu, et rendiga unustati kaasa anda kaaned, põll oli üsna niru ja päästevest ilmselt kolmeaastasele paras.

Alustasime Põltsamaa jõelt, kohe pärast hüdroelektrijaama. Jõe esimene kilomeeter oli minu jaoks ootamatult kiirevõitu ja kivine (tegelikult ei ole seal midagi ekstreemset aga kui pole arvestanud siis roostes ja puudulike süstaoskustega läheb huvitavaks). Enne voolu rahunemist tuli aga läbida paras slaalom ehk pärast järsku paremkurvi veel järsem vasakkurv ja kohe olin ma ninapidi puu all kinni. Vool oli ka piisavalt tugev, et liikuma ei andnud mitte üheski suunas (tagasi ei mahu sest saba kohe kaldas, paremal on kallas ja vasakule käte jõul paati voolust kõrvale sikutada ilmselgelt mitte jõukohane). Mõtlesin paadist välja ronida ja kuidagi välja ukerdada (vesi vööni aga väga tugev vool) aga siis oleksin ilmselt kohe märjaks saanud. Asi lahenes nagu alati, kui mina hätta jään. Jüri aerutas tagasi, parkis oma kanuu natuke allavoolu kaldasse ning ronis mööda puid mind ära lükkama.

Hädaline

Asi lõppes siis peaaegu kuivalt. Järgnes umbes kuus tundi aerutamist, mis oli päris tore. Jõgi on madal, puhta veega ja ilus. Vool eksisteerib ka, ja mitte ainult üleval.

Laagriplatsiks leidsime kellegi traktori poolt eelnevalt külastatud kõrge kaldaga platsikese, millel hein kenasti maha oli sõidetud. Öö oli päris jahe, aga magada sai hästi.

Teisel päeval oli samuti ilus ilm. Endiselt sõitsime Põltsamaa jõge. Täna võtsin rohkem julgust ja aerutasin piki jõge edasi ja vahepeal ka tagasi (siis kui üksinda igav hakkas). Pea terve tee liikusid eespool pardid, kes ei julge sinust mööda minna vaid arvavad, et peavad ikka eest ära ujuma.

Lõuna, mille jooksul kaotasin muru peale ära pool kaasavõetud kartulipudrust.
Mingi sild. Kuskil.

Kohtasime ka ühte ületamatud kopratammi, millele järgnes sajakonna meetri pärast ülimalt madal pais, millest üle sõita ei saanud. Kaldad mõlemad võsas. Egas midagi, patrull välja, paadid püstisest seinast üles vinnata, tühjaks tõsta, asjad allavoolu tassida, paadid ka allaavoolu tassida ja siis pärast paisu uuesti kogu mant koos iseendaga vette lasta. Palav ilm ja korralik tunnine jõutrenn :)

Õhtupoole läks veidike pilve ja hakkas tibutama. Minimaalselt. Soe oli ikka. Kohtasin kalamehi. Inimesed jõel suures enamuses on sõbralikud. Õhtuks jõudsime Pede jõkke (niimoodi nimetatakse Pedja jõge alates sellest punktist, kui ta ühineb Põltsamaa jõega ning kuni suubumiseni Emajõkke). See on lai ja palju rohkem veega jõgi. Selle kaldale oli vaja valida laagriplats. Esimene neist oli kõrgema kaldaga, kuid kuna kell oli vähe, otsustasime edasi liikuda. Teine plats oli aga äärmiselt väsinud. Putka koos laua ja pinkidega oli üsna räämas, samuti ka lõkkease, kuid selle moodustise ümber oli piisavalt ruumi telkida.

Mudasest kaldast hoolimata tundsin, et pean vähemalt sel õhtul saama korraks vette ronida (Eda "hulluks oled läinud?" kommentaari saatel). Jube mõnus :)

Hoolimata üldisest sääskede ja muude putukate vähesusest, suutis keegi esimesel päeval mu silma kinni jääda ja hammustada. Kolmanda päeva hommikul teelehe sisse pakituna nägin äärmiselt kahtlane välja :D Vaadata oli ka päris paha, sest terve parem silm näeb mul palju kehvemini. Küll aga piisas tunnist ajast, et teeleht paistetuse maha võtaks, seega kui paremat pole, võib julgelt soovitada.

Kolmanda päeva hommik, nagu nad kõik, algas vara. Millegipärast saab matkal alati kokku lepitud, et magame poole päevani sest kiiret pole ju üldse ja siis mina olen viimane kes (kell pool kaheksa) ärkab.

Kolmandaks päevaks jäi siis paar kilomeetrit Pede jõge ning seejärel juba Suur Emajõgi. Nende kahe ühinemiskoha juures on võimalik jäliga päris huvitavat nähtust. Pede jõest tuleb puhas ja läbipaistev vesi, samal ajal kui Võrtsust sogane ja kollast värvi vesi. Kohas kus üks jõgi teise suubub, on silmaga nähtav piir, kus ühel pool on ühte ja teisel pool teist värvi vesi. Kes ei usu, vaadake aerofotot.

Emajõel on liiklus olemas. Kalameeste ja muude tegelaste mootorpaadid peamiselt. Samas on jõgi piisavalt lai ja süstas istudes mingit paanikat ei teki. Võrreldes akadeemilise paadiga pole ka hirmu kui roostik liiga lähedale hiilib. Kalastajad kolasid mööda soote ja mina mööda peajõge. Emajões aga oli vastuvoolu aerutamine hoopis teine tera, mis väiksema vooluga jões. Nii saigi tubli paar kilomeetrit üles tagasi mindud, samal ajal kui teised kuskil nurga taga kala püüdsid. Passisin oodates kuni lõpuks helistasin ja sain teada, et üksteisest kavala möödahiilimisega oli ülejäänud seltskond juba kaugel allavoolu. Aga tegelikult oli see päris tore, sest sellele järgnes selle matka ainus trenni meenutav aerutamine.

Ilmateada hakkas ähvardama äikesega ning pärast seda kui olin teistele järgi jõudnud ja lõunapaus peetud, hakkasime otsima laagriplatsi. Emajõel on sel aasta parasjagu vähe aga ka parasjagu palju vett, et leidub laagriks sobivaid liivaseid kaldaid. Täiesti ideaalne platsike ootas meid üsna peagi. Telgid püsti vaatasime kuidas kaugemal müristab. Taaskord vedas, kuna saime maksimaalselt viis minutit seenevihma, pärast mida oli jälle ilus. Ühtlasi oli see ka terve matka kõige kenam laagriplats. Umbes 15km jäi veel Kärevereni.

Jüri üksinda oma kanuus liikus minu arvates kiiremini kui minu kaasabil.

Viimaseks päevaks jäi õige vähe maad aerutada. Ilmateade aga ähvardas taaskord, seega hommikul kalapüügist erilist juttu ei tehtud. Pool maad tõmbasime kõik võrdses tempos, mina üksi oma paadis, Jüri kanuus ning Eda ja Raivo oma kanuus. Mina olin suutnud oma õla ära magada ja seetõttu läbi teatava valu ei hakanud sportlast mängima. Polnud vajadust ka. Teise poole maad loobiti ka lanti. Käreverre jõudsime kolme tunniga. Ja siis läks tormiks.

See on päris tore, kui kõik asjad lahenevad iseenesest. Väga hästi planeeritud, ma ütleks.

Kokkuvõtteks äärmiselt vahvad neli päeva. Sain oma tahtmise järgi aerutamist meelde tuletada, kuigi järgmisel aastal ilmselt ei hakka jamama, vaid olen kanuus olemisega ka rahul.

5.10.2014

...

Hetk tagasi kuulsin, kuidas plekk-katusele maandusid esimesed tõeliselt rasked vihmapiisad sel kevadel. No ikka need suured, mis tulevad siis kui päev otsa on olnud soe ja niiske ja äikese-eelne. Kas tuleb nüüd mürinaga, seda võib ainult loota.

Kummaline, aga just see paneb mind siia praegu kirjutama. Täiesti randoomne hetk. Ja oleks siis mul miadgi tarka öelda, oo ei :D

See kevad on olnud päris segane. Ilma poolest ennekõike aga millegi üle siin viriseda ei saa. Vaid paar vihmasabinat enne praegu alanud padukat ja kogu looduses somebody found the on-switch. Kõik on roheline, lõhnav ja kiirustab. Õitsema ja päikese poole küünitama. Aga veel on kõik värske.

Täna sai uudistatud lõpuks ometi seda rattateed, mis Jõgeva poole algab. Oli ammu plaanis aga siiamaani polnud jõudnud. Tee ise oli mõnus, kuigi minu jaoks muidugi lühike. Samas maantee ei olnud ahistav kui lõpuks selle serva ronima pidi. Endale omaselt ei viitsinud ma loomulikult tuldud teed tagasi minna. See on minu jaoks lihtsalt kirjeldamatult nüri. Kui ma sellele mõtlen, siis see vist kandub üle muudelegi tahkudele kui ainult rattasõit. Burn the bridges and set me on fire aga tagasi ei lähe :D

Igatahes edasi viis tee natuke ringiga siiski Tartu poole tagasi. Minust möödus mitu ratturit, mille peale ma ennast koheselt ja põdemata rattaspordi turistiklassi paigutasin. Ja siis õnnestus mul üles leida see mägi, mida ma kunagi ühe trenni ajal kohtasin ja pärast lubasin seda elu lõpuni vältida. Hea meel, et suutsin siiski ratta seljast maha tulemata sellest üle saada. Ju siis leidsin motivatsiooni eespool sõitvatest, nii-12-aastastest lastest, kelle jaoks see mägi polnud midagi muud kui äge.

Vastutuult ja ülesmäge kulgevad mitte ainult iga teine trenn rattal. Kuigi ei saa millegi üle viriseda ja ei tahaks ka. AHHAAs on endiselt ogaralt vahva. Asjad väsitavad aga nüüd olen piisavalt vana kala, et mitte lasta end tõmmata maikuu oravarattasse. Mulle tundub, et päris palju asju on meil paremaks läinud ja et me siiski kogu kambaga liigume samamoodi ülesmäge, kuigi vahepeal vastutuules ja 12-kraadise tõusuga. Hea meel on tõdeda, et oleme motiveeritud vähemasti paremuse poole pingutama. Huvitav oleks jälgida seda mitteosalise pilguga aga seda ma kahjuks ei oska.

Ehk siis, merenäitus on avatud, tulge ja saage targaks!

Kool on kahjuks vähempõnevaks osutunud. Hetkel on soov sellega ühele poole saada ja ma tean, et see aastake veel läheb megakiiresti. Tahaksin selle nähtuse prioriteeti enda elus ülespoole upitada, aga ei taha väga õnnestuda. Ma ei süüdista üldsegi ennast.

Jätkuvalt vean isiklikku retke mööda Tartu erinevaid elamispindu. Ma ei saa arugi, mis pisik see mul on, aga pean saama oma keskkonda vahetatud iga vähese aja tagant. Või siis olen lihtsalt paremate võimaluste jahil. Ehk siis, lähitulevikus jätan taaskord maha Karlova ja vaatan, mis põnevat pakub Tiigi tänav ja köögi jagamine. Strateegiliselt peaks olema hea piirkond :) Raudteejaam ja Arena igal juhul lähemal.

Suvi tuleb kiire. Kibelen Pärnusse. Esimest korda juba järgmisel nädalal…

12.25.2013

***

Jupp aega on möödas viimasest postitusest. Ja ega ma ei pretendeerigi iganädalastele ülevaadetele, sest keda see ikka huvitab :)

Ei saa muidugi väita, nagu oleks viimased kuud möödunud ennastsalgava looderdamise seltsis, pigem risti vastupidi - enda tööga tapmine pole kunagi olnud nii sõltuvusttekitavalt magus.

Goddamn this dusty road
This hazy afternoon
I'm breathing in this silence like never before

Hakkab see ülivõrdes aasta läbi saama. Sellest on ausalt öeldes isegi kahju, sest tagasi vaadates on see nagu kastitäis šokolaadi - I'm so excited I just can't hold it in.

Ma ei tea, kas see on juhuslik või mitte, aga enda märgi (madu) aastad vist peaksidki head olema. Ma võtan sedasorti asju rohkem huumoriga aga vahva on ikka.

Coming out of my cage
And I've been doing just fine
Gotta gotta be down because I want it all
It started out with a kiss, how did it end up like this
It was only a kiss, it was only a kiss

***

Praegu istun suvilas ja ootan jõuluõhtu sauna. Magatud sai mitme öö jagu, mistõttu hommiku kohaletulekut oli väga raske aktsepteerida. Ilm on sel aastal omamoodi. Jõulutunnet tuleb otsida porilombist, mudasse uppuva kruusatee pealt ja vihma horisontaalseks puhuva tuule seest. Aga päris ausalt öeldes ma ei kurda üldse. Soe ilm on pärast mitut lummeuppuvat talve väga hea vaheldus ja teeb pealegi elu lihtsamaks. Eelmine aasta tulid jõulude ajal suvilasse ja sind ootas -7C temperatuur. Toas. Sel aastal oli vastav näitaja +7.

And there's nothing sure in this world...

Mööduv aasta oli seega megatore. Selle iseloomustamiseks jääb inimkeelest ilmselgelt väheks, aga ma püüan.

Hetkel jaguneb mu elu kolme - töö, trenni ja kooli - vahel. Kõik on täiesti võrdsed (see toimib väga hästi). Ja kõigis kolmes olen leidnud oma elemendi, oma koha, kus mul on hea olla.

Hea olla muidugi ei tähenda mugavustsooni :D See on üldiselt asjade surm. Õnneks saab igapäevaselt piisavalt väljakutseid, mis on ellujäämiseks täiesti hädavajalik.

Þú ert ísjaki

You are an iceberg

AHHAA on imeline. See on mind väga hästi paika pannud. Ma poleks elus arvanud, et mul seal nii hea hakkab olema. Mitte et ma oleks hetkekski kahelnud selle fenomenis kui ideaalilähedase töökohana, aga ma lihtsalt ei julgenud loota enda sobivuse kohta. Aga on paika loksunud. Jätkuvalt on kõrvalt tore vaadata, kuidas mul on läinud selle töö juures tarvis oskusi ja teadmisi, mida ma olen saanud nii erinevatest kohtadest, mida muidu omavahel seostada oleks pehmelt öeldes imelik.

Praegu siis järame õppeprogrammide kallal, millest mõne aja pärast suure töö tagajärjel võiks saada midagi tõeliselt head ja haridussüsteemi lõhkuvat. Seda on näha juba nende laste pealt, kes on käinud ja kellele on jubedalt meeldinud. Minul on selle projektiga seoses veel olnud põhjust kapipõhjast üles otsida digilaud ja nuusutada uut arvutiprogrammi ning (peaaegu) valmis nokitseda üks kujundus/lauamäng/õpimapp. Eks vaatab, mis sellest saab aga võimalus anti ja hakkasin kinni. Loodan, et pean vastu ja asi saab vaeva väärt :)

Samuti on asjadele haridusliku momendi andmine läbi õppepäevade läbiviimise pannud mõtlema enda tulevikuplaanide peale. Väga kergelt tuli otsus magistritöö teema siduda loodusharidusega. Täpsemalt ma veel ei ole jõudnud asja lahterdada aga küll seegi tuleb. Täpsustuseks siis - olen nüüd Eesti Maaülikooli "loodusturist" ehk võtmas endale vajalikku tasuta hariduse jätkamisest väheke praktilisema nurga alt kui seda on mõnevõrra akadeemilisem ja teaduslikum Tartu Ülikool.

Sõudmine kulgeb motivatsiooni lainel. Nagu muudegi asjadega, olen paigutunud kuhugi, kus mul on hea olla ja mille pealt edasi minna. Minu käest küsitakse palju, miks ma sellega sellisel kujul tegelen. Ja enamasti ei saada aru, ükskõik kui hästi ma seletada ei püüa. Lühidalt öeldes, kui ma panustan sellesse need tühised kümme tundi nädalas, siis saan ma vastu sada korda enam. See lihtsalt annab. Kõike. Kogemust, tugevust, tahtejõudu, iseloomu, enda piiride järjepidevat proovilepanekut ja seda meeletut rahulolu kui miski peaks hästi minema. Kuidas saabki küsida, milleks? See on ju ilmselge :)

Ja nii ma rabelengi. Mõnikord on kahju kui väga kiireks läheb. Näiteks ma ei jõudnud sel aastal mitte ühtegi jõulukaarti postkasti panna ja sellest on mul tõepoolest kahju. Aga samas ei soovi ma ka oluliselt rohkem vaba aega kui mul praegu on, sest ma ei taha tegevusetult oleleda. Kes teeb, see jõuab. Tundub, et see tõesti peab paika.

Don't stop when the red lights flash
Oh ride, free ride
Won't you take me close to you

Muusikast jääb sellest aastast kõlama üksjagu. Suvel sai ootamatult pääsetud Green Day kontserdile. Ma arvan, et 14-aastasena oleksin ma küünte ja hammastega võideldes endale need piletid ka soetanud, kuid seekord jättis nende tulek kui selline üsna külmaks. Siis aga arvas loosiõnn, et pubekaea lemmikud tuleb ikka ära näha :) Elamus oli ootamatult väga hea. Ma siiani ei liigita nende muusikat Tõeliselt Hea Muusika kategooriasse, kuid see, mida ja kuidas nad laval esinevad ja on, tõi kõrvuni naeratuse näole. Vanad mehed aga teevad sellist klouni ja naudivad seda sajaga. Ma arvan, et nii peabki. Pluss nende ja neid soojendava bändi Billy Talent muusika sobib ülihästi trenni taustaks.

Suurem sündmus minu jaoks oli aga Positivus. Kontsentreeritud kujul kolme päeva jooksul ut ja huvitavat muusikat kogeda oli elamus omaette. Kuna peaesinejaks Sigur Rós, siis ei tekkinud küsimust ka, kas minna või mitte. Nende kontserdist osa saamine oli väärt tund aega lava ees seismist, pressituna liikumatult piirete ja teiste fännide vahele, kes otse loomulikult liikusid ühtse hordina lava ette kohe pärast eelmist esinejat. Minul õnnestus platseeruda päris lähedale, piisavalt et näha kõiki emotsioone, mis nende muusikaga kaasneb ning olla hüpnotiseeritud terveks õhtuks.

Festivali teistest esinejatest jäid kõige paremini kõlama Paabel, Tom Odell, üleni postiivsust täis Imagine Dragons ning Odd Hugo.

Hey!
That sounds like my luck
I get the short end of it
Oh I love, I love to be the underdog

Tegelikult on väga palju uut muusikat avastatud ning mis veel tähtsam, põhjalikult nauditud.

***

Ma ei kahetse peaaegu midagi :) Kui siis, ehk ütlemata jäänud headusi inimestele, kes on minu heaks (isegi kui enda teadmata) teinud nii palju head, et nad seda ette ei kujutagi. Teadke siis, et ma hindan seda väga ja olen alatine tänuvõlglane. See aasta, mis nüüd varsti otsa saab, on olnud niivõrd silmiavav, et seda on raske hoomata. Täis nii palju imelist, kuid ka hulgaliselt kive, millest üle ronida. Aga ehk see polegi oluline. Ma tunnen end suurepäraselt hästi ja loodan iga päevaga ka midagi tagasi anda.

Ja lõpetuseks kirjutan ma lause, mis jäi kõlama ühest tegelikult väga ilusast kevadpäevast. See on ühtlasi ka soov kõigile mulle olulistele inimestele.

Olge alati vähemalt sama hämmastavad edasi.

There's a match now let me light it.

8.30.2013

I had an epiphany

See on äge, kuidas põnevad mõtted tekivad mingites random olukordadades. Eile ma käisin jooksmas. Seda ma pole eriti palju teinud ja minu jaoks päris raske, aga ikkagi tahaks. Ja tore on vaadata, kuidas see aeg trenni alguses, mil sa pole veel üldsegi väsinud, iga korraga pikeneb.

Aga siis mingi hetk hakkas ikkagi raske. Ja ma ju ainult sörkisin. See pole vist isegi mingi õige jooksmine. Aga see selleks. Ma hakkasin mõtlema selle, et kui on raske, siis see pole tegelikult vabandus.

Kui sa oled paadis ja kõik läheb valesti ja sa oledki viimane... Sõudmises on see tore asjaolu ka, et sa ei näe endast eespool olijaid. Seega, kui olla viimane, siis võib päris nukker olla ja veel raskem motivatsiooni ja jõudu leida. Aga eile ma jõudsin ühe kavala mõtteni.

Kui iganes halvasti sul ei lähe, kui iganes aeglane sa seekord ei ole, kuitahes kiiremad kõik teised on, siis tegelikult on alati üks paat sinust aeglasem, üks jooksja sul veel seljataga - kellestki oled sa alati eespool. Ja see keegi oled sina ise, mõni aeg tagasi.

Aga kui sa seisma jääd, siis läheb isegi see aeglane ja algajam versioon sinust mingil hetkel mööda.

Evolutsioonibioloogid ütleksid siinkohal vist "Selleks, et paigal püsida, peab lakkamatult jooksma" (Punase Kuninganna hüpotees). Nii äge, kui ma saan midagi enda ökoloogiharidusest trenniblogisse pista.

Ehk siis mugavustsoon on kõige suurem vaenlane. Mida rohkem sa teed, seda rohkem sa edaspidi tegema pead. Nii lihtne ongi :)

Ma mõtlen sellele aeglasemale versioonile endast iga kord, kui mul raske hakkab.

Illustreerimiseks sobib veel see ägedus:

Ja lõppu mu eilse jooksuringi lemmiklugu:

8.23.2013

Come to believe that I better not leave before I get my chance to ride on

Suvi hakkab läbi saama. Või noh, puhkus hakkab läbi saama :D Same thing. Aga tegelikult, olles veetnud kuu aega mere ääres, siis tundub küll, et augustikuule nii omased tormid pressivad uksest sisse küll.

Mere lähedust on tore tunda, eriti kui paar eelnevat suve on selles osas "vahele jäänud". Meri on nii äärmusest äärmusesse. Mina olen ka. Võib-olla ta sellepärast mulle meeldibki.

Sõudmises hakkab hooaeg ka läbi saama. Tegelikult - kuidas kellelgi. Minul hakkab läbi saama. Kuigi, eile hommikul tegin Pärnu jõel kahetunnise otsa, mille kohta võin vabalt öelda, et see oli parim trenn vee pea sel aastal. See tähendab, et eelnevad 800+ kilomeetrit olid palju vähem ideaalsed. Läksin umbes 8km ülesvoolu, peaaegu nii kaugele kui taolise paadiga saab. Väga ilusad kaldad, hea sile vesi ja supermõnus ilm - natuke pilves ja vaikne. Ja mul tuli kõik palju paremini välja. Kaugel veel ideaalsest, aga ikkagi. Selle nimel tasus need 800 eelnevat kilomeetrit ära rabeleda.

Päris huvitav aasta on seljataga. Kõik on läinud üle kivide ja kändude. Kui ma 2009. aastal trennitegemisega alustasin, siis oli esimene aasta päris vaevaline. See oli nagu hoovõtt. Harjumine. Praegu lõppevat hooaega võib samamoodi vaadata. Sellises mahus ja eesmärgist lähtuva, ajastatud kava järgi ma varem treeninud ei olnud. Ega varem vist poleks see ka jõukohaseks osutunud. Nüüd on ettekujutus olemas, mida tehakse, kui palju, millal ja kuidas. Kõige selgem on, et hästi väga pikk tee on veel käia ja soov seda teha tegelikult suurem kui kunagi varem.

Tulemustega hoobelda seekord aga ei saa. Suutsin ikka aeg-ajalt haigeks jääda ja see tegi nii mõnelegi sooritusele omad korrektiivid. Kõige hullem oli juuni alguses läbipõetu, sest alles nüüd on hea enesetunne tagasi tulnud. Aga nii läks ja mis seal enam.

Muidu on olnud väga õpetlik aasta. Mitte ainult koormuste ja tehnika, vaid ka enda tundmaõppimise koha pealt. Ei ole lihtne. Ei peagi olema :) Peab tegema ära töö, tegema seda korralikult (isegi kui treener kõrval ei ole) ja mitte võtma ühtegi asja iseenesestmõistetavalt. Trennikava, toitumine, oma aja planeerimine ja sealjuures tervise mitte unarusse jätmine on kõik võrdse kaaluga. Lisaks sellele tahab töö-, kooli- ja isiklik elu (ahahahaaa… siinkohal ma küll naeran, südamest) ka enda osa sellest kahekümne neljast tunnist, mis ühte ööpäeva mahub.

Ja ikka ma tahan! See on nii hea tunne, kui miski tuleb välja ja kannab vilja ja kui seda tükk aega tunda ei saa, siis see kõrvetab korralikult ja paneb ennast kokku võtma.

Kokkuvõtteks, motiveeritum kui eales varem. Ja siinkohal oleks õige koht kirja panna suured tänusõnad treenerile ja klubile, kellepoolsed vastutulekud on kohati raskesti seletatavad :D

Kellel veel sõudmisest minu blogis küll ja veel ei ole, võib lugeda ajakirja Jooksja juuninumbrit :)

In other news…

Töölenaasmine oli päris tore. See tähendab, et on hea koht. Kunagi, teises kohas tööl käies, ei saanud ma terve puhkuse aja magadagi, sest mõtlesin ainult tööle tagasi mineku peale ning lõppkokkuvõttes ma ei puhanudki. Seekord on hoopis teine tera. AHHAA on vahva koht ja sügisel saab veel möllu.

Sügis toob endaga veel kaasa õpingud Eesti Maaülikoolis, loodusturismi magistriõppekaval. Ma loodan sellest üksjagu :)

Samuti tuleb ka uus elukoht, vahepeatusega EMÜ ühiselamus. Seega, igati sobilik puhta lehe keeramine eesmärgiga kirjutada parem lugu kui eelmise aastaga.

7.08.2013

Ärge te lootkegi...

...ühte mõistlikku või siis vähemalt sisukat postitust :)

There's no worries on the Earth tonight
We're all walking off the world tonight

It's not one to 99, it's 99 to one

Two thousand years of chasing taking its toll

I'm a mess and you're a work of art.

Time wounds all the heals

I'm wearing my heart on the noose

You know you gotta help me out
Oh, don't you put me on the back burner...

6.22.2013

Time for some new challenges

When all else fails and the entire world falls apart...

and

Work hard

Have a great day out with a friend

Every once in a while sit down and take a deep breath

Only to get drunk and high on good music

In your head(phones)

And in the live

On the way home dance in the pouring rain